Pages

Wednesday, 27 July 2011

Jom Tengok Pokok...=)

           

              

       

              

             

emmm....banyaknye pokok pelik....haha
enjoy with all this pic!! =)

Perkahwinan Yang Pelik2 je...



ad ke yang nak buat macam ni?? =)



emm...pelik jugak kalau yang macam ni...



ada yang nak kahwin dengan bukan manusia x?? hihi



ad yang teringin wat lagi bahaya dari ni?? huhu



jadi kahwin x agak nya?? hahaha

kawin bebaik eh kalau ada yang nak kawin ni....hehe..menarik...

gambar restoran pelik...hihi

 nk keje kat sini x?? hehe
ad selera nak makan x?? =)
 apa pulak kalau macam ni?? huhu
 emmm....haha
 rilex kn kalau macam ni?? hehe

so...mane lagi tempat menarik kita nak pergi makan?? jangan lupa bawa jia jugak eh...hehe

MALAM RAMADHAN 2011 bakal INDAH DIHIASI HUJAN METEOR Sambut Bulan Puasa 1432H

 Wow...malam ramadan 2011 bakal di hiasi indah dengan hujan meteor bagi Sambut Bulan Puasa 1432H. Pasti sangat indah pada malam tu kalau dapat saksikan fenomena ini, tao pon tak pernah lagi saksikanyer dengan mata kepala sendiri lagi.


Tau tak, Malam Ramadhan 2011 bakal dihiasi indah dengan Hujan Meteor bagi Sambut Bulan Puasa 1432H yang tiba.

Dua Fenomena hujan meteor ini akan dijangkakan berlaku pada malam Ramadhan 2011 tepatnya pada Sabtu, 13 Ogos 2011, iaitu hujan meteor Perseids dan Delta Aquarids. Kedua hujan meteor tersebut akan dilengkapi dengan bulan purnama, tapi sayang nyer mungkin akan mengganggu panorama hujan meteor tersebut.

Fenomena hujan meteor Delta Aguarids akan berlaku pada saat puncak hujan meteor Perseids terjadi. Keduanya akan menghasilkan 15 hingga 30 bintang jatuh per jam. "Walaupon ada bulan terang , tetapi masih lagi dapat melihat hujan Delta Aquarids," kata Raminder Singh Samra, astronom dari H.R. MacMillan Space Centre di Vancouver, Kanada.

Perseids pulak akan dimulai dengan sekitar lima meteor per jam. Mereka dapat dilihat dua minggu sebelum pertengahan ogos. Sewaktu fenomena hujan meteor di malam Ramadhan 2011 1432H dianggarkan ada 60 hingga 120 meteor. Korang boleh saksikan fenomena ini mulai pukul 2 pagi sampai subuh. Buruj Perseus berada di arah timur laut dengan ketinggian 30 darjah. Sementara itu, aktiviti Delta Aquarids akan berlaku pada akhir Julai dan awal Ogos.

Hampir seluruh orang di dunia dapat melihat hujan meteor ini. Hujan dapat terlihat dengan jelas di daerah yang gelap, jauh dari gemerlap kota.

Hujan meteor Delta Aquarids dan Perseids terjadi karena atmosfera Bumi menghampiri awan yang terbentuk dari butiran-butiran partikel yang dilepaskan komet. Setiap partikel masuk ke atmosfera dengan kecepatan 150.000 kilometer per jam sehingga terbakar dan menghasilkan cahaya.

gitar gergasi dari 7000 pokok...

Pedro Martin Ureta seorang petani di Argentina menggunakan 7,000 pokok Cypress dan Eucalyptus untuk mencipta sebuah gitar gergasi sebagai mengingati mendiang isterinya, Graciela, yang mati pada tahun 1977 ketika usia isterinya baru 25 tahun. 

Mr Ureta berjumpa dengan isterinya pada tahun 1960-an ketika dia pulang selepas mengembara ke Eropah kerana menghabiskan masa dengan artis-artis. Pada usianya 28 tahun, dia pertama kali melihat isterinya yg ketika tu berumur 17 tahun dan merancang menghabiskan hidup bersama-sama.

Suatu hari ketika terbang melintasi Pampa, Graciela nampak sebuah kebun yang berbentuk seperti sebuah baldi, lepas tu dia bagitau suami dia untuk buat sebuah taman berbentuk gitar, alat muzik kesukaan isterinya. Pedro Martin Ureta ketika tu buat tak endah ja sebab sibuk dan berjanji akan membinanya nanti. Tapi apa dah nasib, isterinya mati kerana terjatuh ketika mengandung anak ke-5 diorang.

Lepas kejadian tue, dia menyesal sebab tak dengar cakap isterinya dan beberapa tahun kemudian dia mula merealisasikan impian isterinya. Dia mengupah beberapa orang pakar lanskap tapi diorang tak berminat. Akhirnya dia mula membuat semuanya seorang diri menggunakan gitar yang diletakkan di hadapannya. Dia melihat kebun nie membesar bersama 4 orang anaknya.





FAKTA: Mr Ureta nie x pernah tengok kebun dia dari udara sebab dia takut naik kapal terbang. Dia hanya melihatnya melalui gambar.

Sumber: http://www.budakbotak.com/2011/05/pedro-martin-ureta-membuat-gitar.html#ixzz1TK3PxTbs



sume boleh la tgk2 blog dia jgk...=)

bile duit da xde....=(

hidup kat tgh kota mmg perlu kn belanje yg BESAR... bkn nk ckp ape la...tp klau kte bli mkn, belanje tambang pergi blik kolej, brg keperluan lg....adoi...mmg xlrat nk cri duit klau RM200 just for 1 1/2 week je....mmg org kate gile belanje tp tu mmg kenyataan...tmbh2 lg duit rumah lg kn, sabun basuh...huhu...ni la rase klau kte cri duit sendri plak...emmm....penat mak ayah cri duit kat kampung tp dah ank duk kat tgh bandar belajar kne gune cost yg tinggi plak kn...sian mak ayah kite cube usaha kn tuk cri duit tuk kte....so, kne la kte balas dgn belajar rajin2 sampai la habis belajar t....biar mak ayah bangge hantar anak belajar mahal2 & give something yg mmg diaorg harap kn dari kita....love u mak ayah....=)

Friday, 15 July 2011

macam xpercaye!!

nk di jd kn cite....haritu ad la dengar radio yg bg statement lelaki 73% mengalami sakit jiwe and lebih nye pempuan....emmmm.....nape jd cmni eh?? cm pelik jgk kn...hihi...mesti laki bnyk tekanan yg dia alami wktu keje ke blaja...hehe